Woensdag 30 mei 2012

Er wordt aangebeld. Het is Dennis. Hij is bestuurslid van Stichting KanjerGuusje. Even later melden zich twee bestuursleden van de Hart van Brabantloop. Een estafetteloop over meer dan honderd kilometer. Dit jaar op zaterdag 29 september. Er is altijd een goed doel. Tijdens het kennismakingsgesprek concluderen we dat we goed bij elkaar passen. Eind september wordt er gelopen voor KanjerGuusje.

Bij een trouwdag horen bloemen. Al vroeg ben ik bij de winkel van onze buurman geweest. Ik heb gisteren een bos rozen besteld. In verschillende kleuren. We houden van bont. Als het bezoek weg is, verras ik Yvonne. Of zou ze het verwachten? Ik geef elk jaar een bos rozen. Dit jaar 18 stuks.

’s Middags werk ik in Utrecht. Ik ben laat thuis. Yvonne, Loes en Anton zijn weg. Ze nemen deel aan de Avonddriedaagse. Janneke is vrolijk. Haar laatste examen achter de rug. Nog twee weken wachten op de uitslag. Lisa ligt lui in een tuinstoel. Hans zit achter de laptop. Ik eet alleen. Ondertussen gesprekken met onze kinderen. Daarna ga ik verder met werken.

Als Yvonne weer thuis is, eten we beschuit met aardbeien.
Gezellig samen met de kinderen op deze mooie lentedag.
Aan de buitenkant een gewone werkdag.
Van binnen een dag met herinneringen.
Getrouwd met Yvonne. Achttien jaar geleden.
Vertrek naar Californië. Drie jaar terug.
Guusjes eerste chemo. Vorig jaar.
Zeven maanden was ze ziek.
Vandaag zeven maanden dood.