Zondag 8 april 2012

Loes ligt naast me. Ze moet boven blijven. Anton is met mama beneden. Eieren aan het verstoppen. Even later sta ik met Loes, Hans, Lisa en Janneke te wachten om naar binnen te mogen. Iedereen in pyjama. Behalve Loes. Die is op haar paasbest. Nieuwe kleren aan.

Zoeken is leuk. Ook als je ouder bent. Anton houdt beschermend vier eieren vast. Niet van chocolade. Het zijn kaarsjes. Volgens Anton mogen ze niet stuk gaan. Na het zoeken gaan we aan tafel. Ik zet muziek op. Deze ochtend geen Radio 3, maar Guus Meeuwis. In de keuken eten we ei. In de woonkamer bij Guusje brandt een kaarsje in de vorm van een paasei.



Na het ontbijt op familiebezoek. Eerst de ouders van Yvonne. Daarna mijn ouders. Halverwege de middag zijn we thuis. Ik pak mijn laptop en geef mijn blog een facelift. Verder kijk ik naar de website van Stichting KanjerGuusje. Ik bespreek met Yvonne wat er verbeterd kan worden.

Een totaal andere Pasen dan vorig jaar. Die viel later in april en brachten we door in het Emma Kinderziekenhuis. Samen met ons hele gezin. Ik vraag aan onze kinderen hoe ze daarop terugkijken. Ze vonden het gezellig. Kinderen kijken vaak met een andere blik dan volwassenen.