Maandag 9 april 2012

Het regent op tweede paasdag. Loes en Anton willen naar de Efteling. We hebben abonnementen. Slecht weer houdt ons niet tegen. Samen met alle kinderen gaan is leuk. Hans, Lisa en Janneke denken daar anders over. Zij hebben geen zin. Ik stel voor om samen pannenkoeken te eten in de Efteling. Daar hebben ze wel oren naar. We spreken af: half 2 bij het nieuwe restaurant.

Ik rijd het parkeerterrein op. Samen met Yvonne, Anton en Loes. Het is rustig. We kunnen dichtbij de ingang parkeren. Loes wil graag in de Pandadroom. Bij deze attractie hangt een bordje: geopend in 2002. Bij elke datum, die ik tegenwoordig lees, denk ik aan Guusje. Ze was 1 jaar toen de Pandadroom werd geopend.

Na de Pandadroom mag Anton kiezen. Hij wil graag in de Python. Korte wachtrijen. Dat is prettig. Jammer van die regen. Zal wel de reden zijn dat het niet druk is. Vervolgens in de Pagode. De omgeving bewonderen vanuit de lucht. Daarna naar het pannenkoekenrestaurant. We ontmoeten Janneke, Lisa, Hans en Daniƫlle. De laatste is een vriendin van Lisa.





We lopen het restaurant in. Met hoeveel personen? We zijn met acht mensen. Het klinkt goed. Geen ontbrekend bord op tafel. Geen rekening die meevalt bij het betalen.  

Halverwege de middag zijn we weer thuis. We maken er een rustige tweede paasdag van. Gisteren heb ik mijn blog veranderd. Veel positieve reacties ontvangen. Vooral de kleur paars spreekt tot de verbeelding. De favoriete kleur van Guusje. Ik besluit om linkjes te plaatsen die verwijzen naar berichten uit de media. Ik google ‘KanjerGuusje’. Ik wil het aantal linkjes beperkt houden. Dat wordt kiezen.