Dinsdag 3 april 2012

Vroeg op. Druk op de weg. Presentatie op kantoor. Een lange werkdag. Na 7 uur ben ik weer thuis. Yvonne bakt een ei voor me. Ze laat trots een kaart zien. Ontworpen door Esther de Groot van het bedrijf Fastcards. Een kaart voor Stichting KanjerGuusje. Te gebruiken om mensen te bedanken. Basis van het ontwerp van de kaart is een schilderij van Guusje. Yvonne stelt voor om geen foto van de kaart op internet te zetten. Zo blijft de bedankkaart van KanjerGuusje exclusief.

Weinig tijd om uit te rusten. Om 8 uur vergadering bij Chalet Fontaine. Luuk Broos is de motiverende kracht achter Festival Loyaal. Een groot benefietfestival voor twee stichtingen: KanjerGuusje en Verstandelijk Gehandicapten Midden-Brabant. Het programma bestaat uit verschillende onderdelen: wereldrecord touwtrekken, zeskamp en een feestavond. Het festival vindt plaats op 5 mei. Deze datum krijgt een andere lading dan vorig jaar. 5 mei was de dag van de grote operatie. Toen duidelijk werd dat Guusje nooit meer beter zou worden.

’s Avonds zit ik op de bank. Laptop op schoot. Werken ging goed vandaag. Ik denk regelmatig aan Guusje. Wat deed ik vorig jaar op dit moment? Denk ik terug aan het Emma Kinderziekenhuis, dan is het vaak de eerste week die naar boven komt. Het waren slechts enkele dagen. Gevoelsmatig weken. Het was enorm heftig. In mijn geheugen gegrift. Voor altijd.