Maandag 20 februari 2012

Guusje
Ik was vroeger dol op carnaval. Nu niet meer. In Villa Pardoes wordt carnaval gevierd. Verkleden, schminken en polonaise. Ik zie steeds het lachende gezicht van Guusje voor me. Ik kan gezellig meedoen. Ik weiger. Ik baal van mijn eigen houding. Ik word chagrijnig.


Lene en Loes

Loes

Lisa en Janneke

Anton, Siem en Sam
’s Middags willen we gaan schaatsen in ‘s-Hertogenbosch. Yvonne zoekt op internet naar de openingstijden. De schaatsbaan is gesloten. Wat nu? Naar de Efteling. Samen met onze lotgenoten, de familie Olthof.

Na het avondeten komt er een verhalenverteller. Hij boeit de kinderen. Ik dommel in slaap. Na twee koppen koffie ben ik wakker. De dag eindigt in de hal. Gesprekken tussen Belgische en Nederlandse ouders. Iedereen weet hoe het is om een ernstig ziek kind te hebben: zwaar.