Dinsdag 7 februari 2012

Er worden dikke files gemeld. Ik werk eerst thuis. Vertrek later in de ochtend naar kantoor. Onderweg heb ik tijd om telefoongesprekken te voeren.

Ik ben aan het werk in Utrecht. Het is middag. Ik bel naar huis om iets te vragen. Yvonne neemt de telefoon op. Ik hoor dat het niet goed is. Ze klinkt leeg. Yvonne is alleen thuis. Stond zojuist bij de basisschool van onze kinderen. De bovenbouw ging schaatsen. Ze zag groep 7 zonder Guusje. Ik herken het beeld. Elke keer als ik Guusjes klas zie, dan denk ik: waar ben je nou?

Graag zou ik nu naar huis rijden, maar dat gaat niet. Ik heb een afspraak in Amsterdam. Deze loopt uit. Ik stap na half 7 in de auto. Om 8 uur ben ik thuis. Avondeten en bankhangen. Met de laptop op schoot. Kijken naar de website voor Stichting KanjerGuusje. De stichting krijgt een eigen website. Hierbij krijgen we hulp van Saskia Vlaskamp. Ik vind de site mooi. Hoop dat we spoedig de definitieve website officieel kunnen presenteren.