Dinsdag 17 januari 2012

Vandaag werk ik thuis. Yvonne vertrekt naar haar school in Breda. Ik ben alleen thuis. Ik loop met mijn laptop de woonkamer in. Op het digitale fotolijstje mooie beelden van Guusje. Ik zou er uren naar kunnen kijken. Dat gaat niet gebeuren. Concentratie is noodzakelijk. Ik volg een aantal verplichte cursussen. Hierbij moet ik steeds vragen beantwoorden.

Lunchen met Anton en Loes. Yvonne is net thuis. Ze werkt alleen in de ochtend. Samen lunchen vind ik een voordeel van thuiswerken. Gezellig samen. Ik zou er niet aan moeten denken de hele dag alleen te zijn. Onder mensen. Daar hou ik van.

Na de lunch maak ik een boswandeling met onze hond Balou. Ik rijd met de auto naar de bosrand. Een vol parkeerterrein. Ik wist niet dat boswandelen zo populair was op een doordeweekse dinsdagmiddag. Terwijl ik loop, snap ik waarom het druk is. De winterzon is warm. Tijd om na te denken over mijn leven zonder Guusje.

Aan het einde van de middag loop ik naar lunchroom Het Bruisend Hart. Vanaf zondag 29 januari serveert eigenaar Mario een lunch voor Stichting KanjerGuusje. De prijs is nog niet bekend. Wel dat de helft ten goede komt aan Stichting KanjerGuusje. Ik help bij het maken promotiemateriaal.
We spreken af dat ik op zondagmiddag 29 januari samen met Yvonne en kinderen kom genieten van een ‘lunch voor KanjerGuusje’.


De avond verloopt rustig. De papataxi rijdt op en neer naar Waalwijk. Lisa heeft een etentje met klasgenoten. Ik duik weer in de mailtjes die zijn binnengekomen op boek@kanjerguusje.nl. Wat een hartverwarmende reacties. Ze maken me duidelijk waarom het boek op nummer 3 staat in de lijst van best verkochte boeken bij Selexyz.