Vrijdag 18 november 2011

De hele ochtend sluit ik me op in mijn kamer. Het omzetten van blog naar boek is veel werk. Meer dan ik verwachtte. Ik lees de berichten van augustus. Als ik beneden ben, mis ik Guusje enorm. Zojuist was ze nog in mijn hoofd.

’s Middags boodschappen met Yvonne en Loes. Onder andere papier halen om te printen. 'KanjerGuusje het boek' telt ongeveer tweehonderdvijftig pagina’s. Onderweg een praatje maken met mensen. Over Guusje natuurlijk. Ik vind het prettig om over ons kleine blonde meisje te praten.

Yvonne en ik hebben besloten om het uitbrengen van het boek over Guusje serieus aan te pakken. We willen dat het een mooi boek wordt. Ter nagedachtenis aan onze dochter. Ook willen we dat met de verkoop van het boek geld wordt ingezameld voor kinderen met kanker. Daarom wordt vandaag bij de notaris een stichting opgericht. Stichting KanjerGuusje heeft drie bestuursleden: Jan-Willem Koppers, Dorien van Doorn en Dennis Moeke. 

Jan-Willem tekent voor KanjerGuusje

Dorien tekent voor KanjerGuusje

Dennis tekent voor KanjerGuusje
Stichting KanjerGuusje ondersteunt de zorg van kinderen met kanker en hun naasten.

Yvonne en ik zijn blij dat we deze drie mensen bereid hebben gevonden om zitting te nemen in het bestuur van Stichting KanjerGuusje. Er moet nog wel een en ander worden geregeld. Bijvoorbeeld inschrijving bij de Kamer van Koophandel en het aanvragen van een bankrekeningnummer. Als alles geregeld is, geef ik via deze blog meer informatie over Stichting KanjerGuusje.

’s Avonds op de bank lees ik slechte berichten over kinderen met kanker. Helaas de realiteit. Ik denk aan drie weken terug. Toen gaf ik Guusje ‘toestemming’ om te sterven. Als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Dat waren mijn woorden. Twee dagen later vloog Guusje weg. Naar een wereld zonder pijn.

Een bloemetje aan het einde van de KanjerKetting
Voor elk kind met kanker