Donderdag 22 september 2011

Het eerste lesuur vrij. Ik kan later van huis. Voor vertrek kijk ik of er files zijn. Acht kilometer tussen Tilburg en Eindhoven. Ik besluit snelwegen te vermijden. Loop al snel vast. Werkzaamheden aan de weg. Terug naar de snelweg. Ga ik te laat komen? Gelukkig niet. Vijf minuten voor aanvang van mijn eerste les parkeer ik voor de school.

Guusje gaat tot 10 uur naar school. Lindy haalt haar op. Thuis maken ze fijn via de webchair contact met school. Rond half 6 ben ik thuis. Guusje op de bank. Ze slaapt. Wat eten we vanavond? Afgelopen zondag kregen we van onze buren waardebonnen voor de Mc Donalds. Die gaan we vanavond verzilveren.

We zijn rond 8 uur weer thuis. Ik rijd door naar Tilburg. Samen met Janneke een boodschap doen. Thuisgekomen koffie drinken en snel naar boven. Lessen voorbereiden voor morgen. Het is rond half 12 als ik neerplof op de bank in de woonkamer. Even mijn blog schrijven. Ik ben nog maar net begonnen of Guusje roept. Ze is wakker geworden en heeft pijn. Ik troost haar en geef medicijnen. Dan snel weer terug naar beneden. Anders komt het verhaal over vandaag nooit af. Ik heb veel onbeantwoorde berichtjes. De hele dag geen tijd om deze te beantwoorden. Er zijn van die dagen dat je jezelf achterna loopt. Vandaag is zo’n dag.