Vrijdag 26 augustus 2011

Vandaag gaan Yvonne en ik werken. Wie gaat er dan voor Guusje zorgen? Gelukkig hebben we een PGB toegewezen gekregen. Guusje heeft een zorgbudget. Vanuit dit budget betalen we Lindy. Zij zorgt voor onze dochter.

Ik breng Anton, Guusje en Loes naar school. Ik merk dat ze onzeker zijn. Zal het goed gaan zonder papa en mama? Ik heb er vertrouwen in. Guusje is in goede handen bij Lindy.

Nadat ik de kinderen naar school heb gebracht, vertrek ik richting Eindhoven. Nieuwe school. Vandaag kennismaking met andere nieuwe medewerkers. Het weer is slecht bij vertrek. Wind, regen en onweer. Ik hoop dat het geen voorteken is voor het komend schooljaar. Dichter bij mijn bestemming klaart het op. Dat is gunstig. Ik zie het positief. Het kan alleen maar beter worden.

In de tweede helft van de middag ben ik weer thuis. Lindy vertelt dat ze Guusje om kwart over 11 heeft opgehaald. School belde. Het ging niet meer. Na de lunch heeft ons kleine blonde meisje vrij lang geslapen. Daarna schoolwerk met Lindy. Samen bezig zijn. Goed voor Guusje.

Na het avondeten breng ik onze twee oudste dochters samen met twee vriendinnen naar Euroscoop in Tilburg. Papa speelt voor taxichauffeur. Weer thuis stappen twee nieuwe passagiers in. Anton en Guusje willen naar scouting.

Onze dochter geniet zichtbaar. Gewoon lekker kind zijn. Samen spelletjes doen. Het gaat goed. De bijeenkomst begint om 19 uur. Het ziet er naar uit dat ze 21 uur gaat halen. Dan worden kinderen opgehaald door ouders. Twintig minuten voor het einde komt ze naar met toe. Het gaat niet meer. Ik moedig haar aan nog even vol te houden. Dat gaat ze doen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Vijf minuten later staat ze weer voor mijn neus. Het gaat echt niet meer. Ze heeft nog geen drie kwartier eerder extra pijnmedicatie gehad en nu is de pijn weer niet te dragen. Meteen vertrek ik met haar naar huis. Ze is helemaal op.

De afgelopen dagen veel goede momenten afgewisseld door enkele mindere. Vandaag hele matige dag. Veel pijn en dus veel extra medicatie. Het is niet anders.