Dinsdag 30 augustus 2011

Ga ik wel of niet bloggen? Dat is de vraag na een eerste werkdag. Ik zit uitgeteld op de bank. Zal ik wel of zal ik niet? Nou vooruit, een kleintje dan.

Vandaag naar school. De eerste keer met leerlingen. Nieuwe leerlingen. Ik ken er geen een. Vroeg op. Ik zie Guusje opstaan. Ze zit op de rand van haar bed. Yvonne helpt haar met aankleden.

Als ik ’s middags tegen half 4 thuiskom, gaat Lindy net de deur uit. Samen met Guusje en Loes. Even een frisse neus. Lindy vertelt dat ze om kwart over 9 al door school werd gebeld. In de ochtend heeft onze dochter vooral gerust. Na de lunch ook aan school gewerkt.

Als Lindy vertrokken is, ga ik bij Guusje op de bank zitten. Ze voelt zich niet lekker en klaagt over pijn. Ik wil een USB-stick gaan kopen. Net voor mijn eerste les op school kwam ik erachter dat mijn huidige stick met alle bestanden gecrasht was. Lekker begin op nieuwe school. Gelukkig heb ik ruime ervaring. Lesgeven met een ouderwets bord kan ik ook.

Guusje wil met me mee naar de winkel. Lijkt mij geen goed idee. Niet met die pijn. Ze blijft aandringen. Liever met pijn in de rolstoel naar buiten dan thuis met pijn op de bank. Even later duw ik onze dochter door de Hoofdstraat. Mensen kijken naar haar. Ik zie bezorgde blikken.
Ondertussen praat ik vrolijk. Zorg voor afleiding. Het is een vreemd plaatje. Een ziek meisje in een rolstoel met een vrolijke papa erachter.

Na het avondeten gaat Guusje mee naar school. De basisschool heeft inloopavond. Ik blijf thuis. Lessen voorbereiden. Volgens Yvonne gaat het prima tijdens de inloopavond. Guusje loopt zelfs trap.