Zondag 10 juli 2011

Guusje ligt naast me in bed. Ze heeft pijn. Loes komt de kamer oplopen. Ze zingt Lang Zal Ze Leven. Hoe bizar kan een verjaardag beginnen. Vandaag geen cadeaus voor mij. Opstaan, ontbijten en hond uitlaten. Om 11 uur moeten we in Oisterwijk zijn voor de opening van het zomerkamp van de bevers. Loes is lid van de bevers en Janneke is leidster. Het thema is Toverschool. Het lijkt allemaal verdraaid veel op Harry Potter.

Leidsters Janneke en Margret zijn twee heksen in opleiding

Bevers Loes en Meike zijn ook heksen in opleiding

Yvonne en ik blijven met Guusje koffie drinken en lunchen. Guusje begint pijn te krijgen. Als ik voorstel om thuis even te gaan rusten, wordt Guusje boos. Ze wil maar een ding: naar het zomerkamp van haar eigen groep. Yvonne spreekt met onze dochter af dat ze vanmiddag even gaat rusten op het luchtbed van oom RenĂ©. Haar oom is leider bij Guusje’s groep.

We nemen afscheid van Loes en Janneke. Vanaf Oisterwijk rijden we naar Lierop. Onderweg kopen we taart om te trakteren. Ik ben immers jarig. Het valt niet mee om een winkel te vinden die op zondag open is. Van mij mogen alle supermarkten open op zondag. Voorkomt dertig kilometer omrijden.

Guusje vermaakt zich. Een leuke middag en avond. Met goede en slechte momenten.

Guusje voelt zich goed en speelt trefbal
Pas na 23 uur rijd ik de Van Beurdenstraat in. We zijn weer thuis. Onze hond Balou uitlaten is niet nodig. Daarvoor heeft buurman Marc gezorgd. Morgen geen zomerkamp. We gaan naar het Emma Kinderziekenhuis AMC voor chemo.