Woensdag 27 juli 2011

Uitslapen hoort bij vakantie. We komen lekker laat ons bed uit. Rustig ontbijten. Daarna ga ik samen met onze zoon Anton naar Tilburg. Het is prettig om met een kind alleen op stap te gaan. Sinds half maart zijn Yvonne en ik heel erg veel bezig met Guusje. Tijd maken voor de andere kinderen is belangrijk en gezellig.

Vorige week is tijdens een boswandeling mijn bril van mijn neus gevallen. Ik riep onze hond Balou. Draaide me om en begon te lopen. Knal ik met mijn hoofd tegen een boom. Niet gezien. Klinkt vreemd. Er staan natuurlijk veel bomen in een bos. Dit exemplaar hing schuin over het wandelpad. Mijn bril is scheef sinds deze gebeurtenis. Vandaag laat ik mijn bril recht zetten bij de opticien.

Anton is op zoek naar een hoesje voor zijn iPod Touch. Hij heeft deze gekocht van een nichtje. Het is een ouder model. Een hoesje hiervoor is niet te koop bij zaken als Saturn en de Apple Shop. Het wordt een zoektocht die eindigt bij een Turkse telefoonshop. Hoesjes voor oude modellen in overvloed.

Rond het middaguur regent het. Anton en ik lopen over de kermis. We hebben geen jas aan. Snel naar huis. Geen zin in een nat pak.

Thuisgekomen zit Guusje op de bank. Uitgerust. Ze wil graag naar de grote kermis in Tilburg. Loes heeft dezelfde wens. Even later rijden Yvonne en ik met onze drie jongste kinderen naar de kermis.

Er zijn enorm veel attracties en natuurlijk veel mensen. Het weer werkt mee. De zon breekt door. We eten buiten op een terras. Doen we bijna nooit. Vandaag wel. Vandaag draait alles om genieten met Anton, Guusje en Loes. Gezelligheid op de Tilburgse kermis.

Anton

Guusje

Loes